Våran lilla Håkan Hellström-resa, Stockholm-Umeå-Östersund-Stockholm

03.46 var vi såhär pigga när vi skulle bege oss mot Centralen.



Vi höll på att missa tåget till Umeå, men Lie taggade till klockan 08.44



Vi skickade små söta meddelanden till varandra på våra Nintendo DS. Lie med sitt fina röda och jag med mitt kära rosa. Nördar? Vi? En aning, kanske



Vi har anlänt till Umeå, klockan 13.20. Gammal feting-jacka och UGGs åkte på i den isande kylan. Glammigt värre!



Vi ställde våra väskor på hotellet och gick ner på "stan", vi satt på en bänk och skådade det fascinerade folket.



Vi tog det lungt på det vackert (?) inredda hotellrummet på Scandic Plaza och laddade upp innan konserten.



Det var konsert. Håkan var lika vacker som vanligt, rutiga byxor (lite för korta, såklart), rutig väst, svart skjorta och självklart, hans bäste vän (efter Hurricane) - gubbkepsen! Det gör ont i hjärtat när jag ser bilderna.

Vi sov.
Vi gick upp tidigt.
Tog bussen mot till Östersund.



Finare inredning på hotellet i Östersund, ja!

Det var dags för konsert - igen! Då glömde vi dock kameran på hotellet och en iPhones kamera i en mörk sal är ingen smashing kombo direkt.



Vi gick på promenad. Käkade lite kinesiskt.



 Här var det vinter, på riktigt! Vi fick flashbacks från i somras när vi var på Yran. Helt plötsligt låg det snö på backen. Det kändes... Skumt.


Det var sjukt mycket folk som åkte skridskor på isen och lekte i snön. Det var underbart!



En häst och släde på isen. Om vi njöt? Ja!



Den här lilla trippen är bland det bästa jag har varit med om i hela mitt liv. Det var verkligen underbart. Jag njöt av varje sekund (förutom när vi inte hade pengar till taxi, men det är en annan historia). Och med Lie har man alltid roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback