Vi håller ögonen ditåt

Jag kom just hem. Lie och jag satt självklart bänkade vid Obelisken ungefär vid kvart över nio. Vi ville vara lite extra tidiga så vi fick se bytet. Vi skulle ju hälsa på lille Jon. Där satt vi, kyrkoklockan ringe. Inget byte vid tio. Besvikelse. Kvart över kom de. Lite sent, men de kom. Bytet var dock alldeles för surt, Jon var inte där. En riktig besvikelse. I natt anländer han tillbaka till Lund. Han hör inte hemma där, han ska stå vid slottet och bevaka skattkammaren. Fuck. Där dog våran Jon.
Efter två timmar i kylan åkte vi hem, eller till Lies hem och därifrån tog jag en taxi hem till mig. Nu har jag bunkrat upp rejält med Red Bull som ska hålla mig vaken hela natten, för imorgon ska jag till skolan. Kvart över fem ska jag hoppa in i duschen. Kvart i sju lämnar jag hemmet. Till er andra, god natt... För nu ska jag hoppa in i duschen för andra gången idag. För er, god natt.

obelisken

Vårat stammishak, den trappan som vi skådar, längst upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback