It's just my day

Oj, idag har jag haft fullt upp. Men det är så det ska vara på söndagarna, man ska utnyttja dagarna. Och speciellt söndagar som förövrigt är den mest ångestfyllda dagen på hela veckan. Men hur som helst. Först så åkte jag och mamma och köpte nagellack, ett orange. Ett smalt diadem i guld (eller guldfärgat) och en grå kofta som är hur mysig som helst. Sedan åkte vi till morfar och oj så vi skrattade när vi var där. Vi kollade på konst och insåg att han är säkert miljardär om man skulle värdesätta alla hans tavlor som har han i sin lägenhet. Och så hade han gjort ett eget konstverk som jag fick med mig hem och en guldram. Så den ska sättas upp här hemma när vi renoverar i lilla rummet. Den kommer även få följa med mig när jag flyttar till Saltsjöbaden, den är så fin!
Det är härligt väder ute nu, fast löven får gärna bli gula och orangea. Då ska jag ha på mig nya kappan, baskern, svarta strumpbyxor, höga skinnhandskar, lack skor och ta med mig en bok och en chai och sätta mig på Strandvägen och läsa. Oj, så jag längtar tills dess. Imorgon är det nya tag i skolan, så det är bäst att jag går och lägger mig, men först och främst ska jag tapetsera garderoben med bilder på Anders Wendin.
7 oktober - ett datum att lägga på minnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback