Jag vill bara gråta

Idag har det absolut inte vart min dag. Jag har vart så arg! Jag tror aldrig jag har vart så ledsen, arg och irreterad. På vad? Jag vet inte. Jag var så ledsen när jag satt i skolan. På SOn kunde jag inte jobba, jag var så arg. Jag gick ner på toaletten och satte mig där. Jag hade gråten i halsen. Jag ville bara ut, ut i naturen. Jag ville inte vara i skolan. Så instängd. Jag ville bara skrika, få vara ensam. Jag behöver verkligen vara ensam nu och jag har så mycket plugg som jag bara skjuter upp hela tiden. Jag orkar inte. Jag har ingen lust längre. Jag måste ta ett nytt steg. När jag kom hem så kändes det så befriande, en lättnad. Jag gick ut på promenad. Det hjälper verkligen mot ilska. Jag tog med mig min kära Ipod och gick ut i skogen. Jag gick på ängar (meadow, i just need it) jag gick bland hästarna och den härliga lukten, jag fick luft. Jag ville bara gråta ut, passa på när jag var ute. Jag orkar inte längre. Jag orkar inte. Vad ska jag göra? Jag måste göra något, ha något attt göra, något fritidsintresse. Jag vill ha en häst. Jag tror att det skulle passa mig perfekt, att få vara ute, i skogen, i friska luften, för mig själv. Jag behöver det. Det jag verkligen behöver är att åka bort, jag måste få se något nytt. Jag känner mig hjälplös. Vad fan ska jag göra? Fan. Fan. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Tönt.


Kommentarer
Postat av: Mickan

Jag vet hur du känner och att det just nu är mycket i livet, med plugg, vänner och nya förändrade tider. Det gäller att bara hålla ut och kämpa. Att plugga och att arbeta i skolan är faktiskt inte så dumt ändå, det är igentligen ganska roligt, du måste bara vända det till något positivt och kul.(Du får lära dig många nya och viktiga saker)
Stess är normalt speciellt när man är ung och går i skolan. Kanske skulle du kunna snacka med dina lärare eller föräldrar och säga hur du känner, att det ibland blir lite för mycket och att du behöver lite mer tid på dig.
Att skjuta upp saker är aldrig bra, istället för att skjuta upp kan du väl börja på uppgiften du har fått, direkt när du kommer hem eller i skolan. Jag lovar att det kommer att bli lättare då.

/Lycka till

2007-10-18 @ 10:02:07
Postat av: Pernilla

Mickan: Tusen tack för dina fina ord! Tro mig, det värmer mer än du någonsin kan ana. Riktigt peppande! Jag ska lyssna och ta in alla ord du har sagt och verkligen tänka på det. Tack ännu en gång, det värmer, verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback