Härliga helg

Denna helg har vart helt otroligt rolig! I fredags så var det sista dagen i skolan innan lov + prao, sista gången vi hade Jonas också. Efter skolan så åkte jag in till stan och kollade lite, mötte upp mamma vid Humlegårdsgatan och vi gick till en liten inredningsbutik och köpte en mäktig sak som vi skulle ha där nere i våran nyrenoverade hall. Det var som ett stort blad i metall, haha! Jag vet inte hur jag ska förklara. Men det blev riktigt mäktigt då den var så enorm. Vi gick och tog oss en räkmacka, det var då jag insåg att räkor är det godaste som finns. Helt ska man bara sitta och doppa färska räkor i aioli, mums! Sedan gick jag på bio med Sofia och så fikade vi. Igår träffade jag Emilia och vi gick på stan för att hitta en present till Nattis som vi skulle till. Vi gick runt och sedan kom vi på att klockan var mycket och vi fick skynda oss hem för att göra oss klara. Förresten har jag en ny passion; Hot Wings på Gyllene Måsen. Oj, så goda de är! Sedan skyndade vi oss att duscha och göra oss klara, sedan hoppade vi på tåget och rullade mot Nattis, vi tog bussen från tåget. Väl där så var det ganska så mycket folk, sedan så åt vi, tacos. Den kvällen var riktigt lyckad, oj så roligt vi hade! Sedan åkte vi hem till Emilia och så sov vi där. Idag var jag och mamma på Hemtex och köpte nya gardiner, svarta. Vi har fått vårat matbord idag, SÅ snyggt. Ek och stolarna är SÅ snygga. Svart skinnsits och ett handtag av borstat stål. Jag vet nu vad jag vill bli när jag blir stor: inredningsarkitekt. YES! Adjö mina vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback