Trevlig och otrevlig personal
Nej, mer trevlig personal åt folket!
Sorry, men nu måste jag ta kedjornas personal i försvar! (Håller iofs med dig om att det finns allt för många som kanske inte ska jobba i butik överhuvudtaget....) Själv jobbar jag extra på H&M och vet hur otroligt jobbigt det kan vara ibland.
Visst det ursäktar inte ett dåligt uppträdande och bemötande av kund, men tyvärr så är det inte servic man betala för i de störrebutikskedjorna... Det låga priset kommer sig bla av att man har valt att skära ner på personal och därför för får den befintliga personalen kämpa extra hårt. Tro inte att det rings in extrapersonal om någon är sjuk, nej då måste vi andra jobba extra hårt och ibland så räcker man bara inte till att plocka efter vuxna kvinnor och deras klädhögar i prorummen, som slänger saker om kring sig, drar ner saker från galjarna, slänger skitiga dambindor och kissar i proven, arga och otrevliga kunder i kassan osv. Listan kan göras lång! Tråkigt men sant! men om du vill få en ändring på det hela så föreslår jag att du och dina medsystrar hjälper oss med att hänga tillbaka saker och plocka upp efter er, så lovara jag att det kommer att bli bättre! För om vi alla hjälps åt så kommer vi att komma en bra bit på vägen. Och du en liten sak till, ett leende mot expediten skadar aldrig, du har ingen aning om vilken otrevlig kund hon hade innan dig!;)
Sophie: Jag förstår alldeles utmärkt hur stressigt det kan vara för personalen. Men även om man frågar snällt var den där tröjan hänger, så tycker jag ändå inte att det är rätt att behandla kunden med ett otrevligt svar. Det kan förstöra hela min dag, sedan så har man inte lusten att le mot dem eller liknande. För man blir lika besviken varje gång då man inte får ett leende tillbaka. Och ang det där med att hänga tillbaka kläderna och liknande... Då tycker jag precis som du. Att hänger alla tillbaka sina kläder som man har provat så blir det mycket lättare, för alla. Det gör jag alltid, men tyvärr så tänker inte alla samma sak. Tyvärr...