Something pretty

Idag har jag vart i skolan. Underbart mysigt i början av lunch-rasten. När jag kom hem så var jag rätt slut, mamma hämtade mig efter som att hon är sjuk, då åkte vi och köpte Coca Cola Light. Var så sugen på det. När vi kom hem så började jag att kolla på Ladder 49. När man ser slutet så kan man verkligen inte hålla tårarna inne, jag älskar den. Och Joaquin Phoenix är helt underbar i filmen. Och han är ju så gullig så att man bara smälter.

Efter halva filmen så hade jag ingen lust att sitta inne i det vackra vår-vädret, så jag tog fram min svarta cykel ur förrådet och trampade iväg till Pressbyrån. Det blev fyra tidningar, aprilnumren har ju släppts nu. Kvinnan i kassan trodde jag var galen, fyra tidningar är ju ändå inte så pass mycket. Det blev svenska Elle, efter som att min aldrig kommer (?), brittiska Elle, Cosmo och DV Mode. Måste bli InStyle och Vogue också, men de fanns inte där. Sedan trampade jag hem igen, jobbigt med en tung påse dinglandes på styret. Försökte med pakethållaren, men nej, de bara ramlade i backen hela tiden och till slut så tröttnade jag, då blev det styret.

Nu sitter jag här och hoppas något enormt att Marc Jacobs t-shirtarna ska bli mina. Jag ska ha de tillsammans med Acne byxorna (se inlägg innan)

Igår hade gjorde jag ett prov som jag hade missat pga sjukdom, så därför gjorde jag det efter skolan igår. Jag satt med det i 1 timme och 45 minuter. Skönt att ha det gjort, det gick toppen. Ett MVG får man hoppas, men det återstår att se.

Nej, läsning och kolla klart på Goal, som jag förövrigt också älskar. Blir lite sugen på att börja spela fotboll igen när man ser den, men han brinner ju verkligen för det. Efter som att jag spelade i åtta år så känns det nu lite tomt utan fotbollen. Till våren kanske jag kan börja använda mina älskade guldskor igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback