Min helg

Helgen har jag tillbringat i staden och i affärer, vid bryggan vid Strandvägen, på Kofi, IKEA och olika butiker som säljer kök. Det har vart en underbar helg med solstrålar och torr mark. Igår (lördag) så åkte jag in ganska tidigt för att shoppa, men så blev det inte. Jag hittade ingenting (förutom allting inne på Natalie Schuterman) som jag ville ha. Men där har jag inte råd att handla (än). Men det blev iaf ett armband från H&M med kristaller. Alla var slut (förutom ett som hängde i ett hörn). Jätte fint. Och idag åkte jag in igen, var meningen att jag skulle träffa en vän. Ringde sjuttioelva gånger, men inget svar. Tack för den.
Så jag gick runt, in på H&M. Köpte mig en neonrosa a-linjeformad t-shirt. Jag har redan en sådan fast i svart, I like it. Så det blev en trendig neonrosa (!). Så den ska invigas imorgon. Efter ett tag så tröttnade jag och gick in på Kofi och köpte mig en varm choklad med grädde och en blåbärsmuffins. Sen gick jag Strandvägen ner och gick över gatan och satte mig i det fina vårvädret på bryggan med min muffin och chokladen. Där satt jag och njöt och såg när båtarna rullade in. Underbart! Jag saknar båten, i sommar blir det mycket båt. Längtar till landet och Trosa. Det ska bli så mysigt. Imorgon är det skola och sedan så ska jag och min far åka och kolla på kakel efter som att han är ledig imorgon, kakel och bänkskivs letning blir det. Vi ska renovera hela köket. Det ska bli så snyggt, det ska gå i vitt och svart. Med en vit tapet med svarta blommor och så är det silver i. Galet snyggt, vita luckor och svart matbord. Jag ville ha ekluckor, vitt kakel, ekbänkskiva och ekgolv, och Wilma-köksbord från Mio efter som att det är SÅ jag.
Men tyvärr så blev det inte så.

OJ, tio minuter har gått på filmen (Paradiset)
Måste hämta vatten. CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback