Min dag

Idag så var jag i skolan som vanligt, skönt med fredag. Slutade vid tio över ett. Har haft hemkunskap, bakade en smulpaj. Efter det så promenerade jag och S mot tåget (efter som att vi precis missade bussen) så vi gick längs vägen. Mötte även M som satt i bilen som såg ut som ett stort frågetecken när jag gick längs vägen med honom. Haha! Det var helt sjukt. Sedan tog vi tåget mot staden. Jag gick av vid centralen. Gick mot Åhléns och kollade lite. Det var lite sminkvisning för Make Up Store. Galet snyggt killarna var sminkade och med allt chockrosa smink. Och tjejerna med chockrosa ögonfransar gjorda av fjädrar. Så snyggt! Sen så var jag tvungen att kolla in Souk. Vilken besvikelse det var. Topshop var så rörigt så att man gick därifrån på nästan en gång. Tråkiga affärer var det också. Hittade trots allt en svart bikini med guldkedja á la Michael Kors last season. Inte riktigt likt, men ganska. Jag ångarar mig SÅ mycket att jag inte köpte Michael Kors bikinin förra året. Sen så gick jag till H&M för att kolla in Madonnas kollektion. Jag tycker att lackskorna var ganska balla, men rätt tantiga. De svarta byxjeansen var snygga också. Men ingenting mer. Sen så vandrade jag vidare till Zara. Oj, vilken snygg väska jag hittade. (Fanns dock bara på bild), hittade den ingen annan stans. Måste fråga imorgon, då jag ska in igen med E och kanske M för att äta lunch. Hittade den perfekta klänningen från Zara, i gult. Tänk om den fanns i svart, det vore rena drömmen. Måste ha! Sen så gick jag Birger Jarls gatan, Stureplan, Sturegallerian, Grev Tureg, Humlegårdsgatan och Storgatan och där träffade jag mamma. Vi gick till Östermalmshallarna för att köpa lite mat, det blev pastasallad med kyckling, sockerärtor, olivar, paprika m.m. Riktigt gott. Kvällen har tillbringats framför TV:n med sushi, chips, film och cola light. Hyrde Beck - Flickan i jordkällaren (sett den förut, men jag var så sugen på att se Beck, då jag såg hon som spelar chefen i Beck, namn, lost, på Humlegårdsgatan, hon gick precis bakom mig. Så den blev det och Förortsungar, den gillade jag skarpt. Gustaf Skarsgård var underbar i filmen. Älskar scenen när Johan (Gustaf) och Amina (Beylula Kidane Adgoy) kastar mjöl på varandra när de bakar. Det blir dock lite för mycket när de börjar sjunga mitt i filmen och man ser hur de mimar så tydligt. Det var ett minus, men annars var den hur härlig som helst. Se den!

Imorgon så ska jag hämta mina Marc Jacobs tröjor. Spännande... Nu ska jag måla naglarna svart och kolla på en video om paret Beckhams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback