Är jag knäpp eller allmänt lyckligt lottad?

Många tonåringar skulle nog kalla mig knäpp men vissa skulle kalla mig lycklig lottad. Så jag antar att jag måste vara allmänt lyckligt lottad. Jag är som tur är inte som alla andra tonåringar som suckar när de ska till skolan eller får massor av läxor. Jag är tvärtom. Okej, vem är inte trött på morgonen när man måste upp vid halv sju tiden för att duscha, klä på sig, äta frukost, sminka sig, välja kläder, torka håret... Ja, allt det där som man måste göra på morgonen. Men när jag är i skolan så tycker jag att det är väldigt roligt att lära sig nya saker och att det är intressant. Även när jag får hem arbeten som jag måste göra, stora arbeten. Det är det roligaste som finns (inom skolan, alltså) att skriva långa arbeten på flera sidor som man kan sitta med hur länge som helst. Jag skrev ett arbete som jag satt med i tjugo timmar på två dagar. Det var slitsamt efter som att jag var tvungen att lämna in det dagen efter, men det var så roligt och lärorikt. Och jag tycker faktiskt att det ska vara skönt att börja i skolan nu, med massor av projekt och liknande. Jag hatar att inte ha någonting att göra. Som idag, jag har suttit framför datorn precis hela dagen. Min mor har rest bort nu och jag är då ensam efter som att helgerna alltid brukar spenderas med henne. Eller jag har ju mina kompisar och sådant, men jag trivs verkligen i min mammas sällskap. Pappa jobbar, så därför blev det att bara sitta framför datorn. Så imorgon? Stan kommer att vara död, totalt död på söndagar. Jag kanske börjar på något projekt utanför skolan. Eller jag får väl vänta och se om det blir någonting stort hemprov eller någonting. Det ser jag fram emot.

Imorgon ska jag träna, dvs ut och jogga som jag älskarr (när jag väl kommer ut) det är så skönt att komma ut i friska luften och att man får vara lite för sig själv också. Men lite musik i lurarna så blir det toppen och motivationen på topp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback