Hjälp dem, de behöver DIN hjälp

Idag åkte jag in till staden tidigt. Satte mig på bussen vid 10-tiden. Jag åkte till mamma. Sätter mig ned i solen på en bänk på Östermalmstorg och väntar på mamma. Där kommer hon som en solstråle, alltid lika söt. Vi gick tillsammans till bankomaten för att ta ut lite cash till mig. Senare så träffade jag Emilia och vi gick och åt i Gallerian. För mig blev det superfräsch sallad med kyckling, mozarella, tomat, gurka, melon, oliver m.m. Och en cola, jag var så otroligt sugen på vanlig cola. Åh, jag njöt verkligen av varje sekund när jag klunkade i mig den kalla drycken. För Emilia så blev det foccacia med parmaskinka och mozarella. Den var jättegod! (Jag fick smaka). När vi hade ätit klart så gick vi vidare och kollade lite. Jag skulle köpa mig ett par solglasögon eftersom att mina två favoriter har gått sönder. Det ena paret lämnade jag kvar under sängen på Rhodos. Där kan de väl ligga och skräpa. Eller ja, hotellstäderskan plockar väl upp dem så småningom. Men inga solglasögon blev det för mig. Det blev ett par oranga espandrillos från Scampi istället. De är så sköna. Jag trivs verkligen jättebra i mina svarta som jag nästan bor i. Det har vart flera "säljare" som har kommit fram till mig idag. Innan de började prata så sa jag bara: Jag antar att man måste vara över 18 år. Alla tittar på mig förvånat och suckar och tackar för sig. Förutom en jättetrevlig kille som pratar om miljöfrågor som kom fram. Man blev riktigt intresserad. Och så fort han sa ordet, engagera, så öppnade jag upp ögonen ytterligare. Och så var det en jätte söt tjej som kom från "Läkare utan gränser". Det där fastnade jag också för. Så trots att jag inte var över 18 år så fick jag vara med att bidra med en slant varje månad som kommer på mobilräkningen. Så nu ska jag gå in på deras hemsida och läsa lite mer. För att bidra med 30 kronor varje månad och veta att de kan bota sex fall av hjärnhinneinflammation eller att rädda två barn från att dö i kolera, så gör jag det mer än gärna. Skänker den där lilla slanten som knappt räcker till en glass, till att rädda två barn. Jag ska även skaffa mig ett fadderbarn som jag kan skriva med. Sådant tycker jag om, att hjälpa andra. Så hjälp till du med, det gör skillnad!

www.lakareutangranser.se



Mina nya oranga, fina espandrillos från Scampi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback