HERE I AM, where I've been?

Nu har det vart skolavslutning. Det är så skönt att vara ledig! Fast jag saknar skolan på ett sätt. Folket. Det var sorgligt att säga adjö till alla nior som skulle sluta. Vissa kanske man aldrig mer kommer att träffa. Vi fick gå vid halv 11, jag stannade kvar en stund och snackade lite med lärarna. Sen åkte jag till stan och åt lunch med mamma. Det blev kinaresturang, riktigt gott. Sedan gick jag och kollade lite på stan, köpte mig ett par espandrillos från Scampi, ett par svarta. Ska dit i veckan och köpa mig ett par oranga. På kvällen så träffades tjejerna. Det var jag, Sara, Elinore, Miriam, Izabell och Lovina. Vi gick ut och åt på ett sushiställe i närheten och frossade i sushi, jag älskar det! Efter det gick vi och hyrde film. Det blev "She's the man" och "Sandor/Ida". Jag somnade efter första filmen, jag var så otroligt trött. Sen kom pappa och hämtade mig. Haha! Dagen efter det så var jag hemma och städade hela huset, det kan man kalla storstädning. Och OM det behövdes. Det var så äckligt. Men nu glänser det. Jag gick upp vid nio och slutade vid 4 på eftermiddagen. Jag hade tio minuters rast då jag drack vatten, ingenting annat. När mamma kom hem åkte vi till Anki och hämtade gardinerna som hon hade sytt. Så sjukt snyggt tyg. Och en matchande vinröd lampskärm.
Idag skulle jag ha följt med min kära bror och hans familj (fru + ett barn på 3 ½ år) med deras båt och sova där i natt. När vi var på väg mot Torö där båten ligger så stannar vi på McDonalds. Då säger min brorson att han har ont i örat. Så det var bara att vända hem igen, eller till akuten rättare sagt för att kolla om det var öroninflammation. Så nu sitter jag här hemma och väntar på att han ska komma tillbaka från akuten så vi kan åka motercykel. Vi ska åka till landet med den, så det blir mysigt. Ska se om man ska ta första doppet i svenska haven.

Nu ska jag fortsätta att öva på att sjunga Mat Kearneys, Crashing Down. CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback