En pyssel-sugen Pernilla

Kom just hem. Jag och mamma har vart och storhandlat till midsommar. Sill och potatis ska det vara. När mamma sprang runt där bland hyllorna som en galning för att leta efter peppar så gick jag till "barnavdelningen" för att kolla på gamla böcker som jag hade när jag var liten. Det var massor som var mina favoritböcker när jag var liten. Som Alfons och alla såna där bilderböcker. När jag var där bland alla härliga färger så såg jag bokmärken, det var verkligen min hobby när jag var, mindre, ska jag väl säga. Det var bara ett par år sedan som jag slutade med mina bokmärken. Jag tycker fortfarande att det är så härligt med alla färger och olika saker, stora som små. Jag och min kusin bytte alltid bokmärken med varandra. När jag vandrade omkring där så blev jag SÅ pysselsugen. När jag såg alla målarböcker, färgpennor och allt möjligt. Så imorgon ska jag tillbaka dit och köpa upp mig på en massa barnsliga saker som målarböcker, färgpennor, pärlor och saker som jag kan pyssla med under sommarlovet. Det är så mycket roligare att ta fram målarboken när man har tråkigt än att gå och lässa sig i sängen och zappa mellan alla kanaler på TVn. Jag köpte även garn och stickor, så efter Project Runway ska jag sätta mig ner och sticka. Vad det ska bli ska jag visa upp sedan. Jag ska även försöka att hinna med Panduro och shoppa lite pyssel.
Imorgon fyller även min syster år, så vi ska dit och fika. Det ska bli så roligt att träffa henne nu när hon är hemma från Nya Zeland. Och så får man träffa bebisen, Morris på ett år.

NU; Inspiration till pyssel + Project Runway

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback