En vecka med fullt ös och hallonplockande

Sådär ja, jag har vart på landet i princip hela veckan. Det har vart så skönt. Jag har aldrig vart så deprimerad över att åka hem. Det har vart så himla mysigt och vilken tur med vädret vi har haft! Idag fyllde pappa år (GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA) så då hade vi lite kalas på landet med gäster som morfar, Babban, Tessi, Peter, Patrik, Pia, Mathias, Anne, Nisse, Krille, Lovisa, Emma, Perre och Marianne. Hm... Jag tror att jag fick med alla. Så det var riktigt mysigt med vädret och allt. Så jag badade för första gången på landet (eller ja, från bryggan vill säga) så åkte vi lite ring efter båten, jag hade Mathias, 3 år i knät när vi åkte. Vi höll på att ramla av. Haha!
Jag har åkt ring varje dag. Och igår frågade Lasse (min morbror) om jag ville åka efter hans båt. Visst säger jag. Och gör mig redo. FY FAN VAD DET GICK! Nä, fy! Det var riktigt läskigt. Riktigt läskigt! Aldrig mer. Min morbror tog även med mig på en tur med båten mot kvällskvisten till Skansundet, krogen där. Jag fick glass och cola och han drack vin. Det var riktigt mysigt, vädret gör verkligen allt. Den kvällen då jag körde båten så såg jag något svart som låg i vattnet, så jag saktade ner och körde fram för att se vad det var, så ser jag hur en hel kropp åker upp ur vattnet och ner igen. Då var det en säl. USCH! Jag visste inte att det fanns där och jag som ramlade ur ringen... Nej, usch. Jag vill inte tänka på att den kan ha vart precis under mina fötter. Aja, imorgon kanske jag ska till Gräddö till några vänner till familjen. Jag kanske föjer med. Om jag inte ska träffa någon kompis.
Btw... Jag kan verkligen rekommendera istet på Espresso House. Ta en stor med mycket is och citron i. Haha, jag köpte mig två. Det var så sjukt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback