Bye Louboutin!

Idag har jag gått på stan för att utreda några ärenden. Jag sprang runt som en galning för att kolla på jeans, men det är så svårt. Jag hade verkligen ideal bilden i huvudet när jag sprang omkring där, ut och in i alla olika affärer. När man har en ideal bild i huvudet så blundar man för allting annat. Som när jag hade svart klänning på huvudet så fanns absolut ingenting annat. Det är därför jag är så himla kräsen när jag ska köpa kläder, och då menar jag, kräsen. Det är helt otroligt. Det blev ett par jeans tillslut, det blev ett par billga slit-och-släng jeans från Zara. Det var bara för att jag skulle ha råd med Louboutin skorna. Och nu till den sorgliga delen. Jag stod inne på Nathalie Schuterman, med skorna i handen, i storlek 41. Perfekt, tänkte jag. Nu slår jag till. Innan någon annan drar dem ur handen på mig. Oh, vad jag velade. Och velade, velade. Kommer jag använda skorna? Passar de till mina kläder? Kommer jag att tröttna? Är de för små? Usch, det var så mycket som snurrade i huvudet samtidigt. Jag provade, tog av mig dem, stoppade ner dem i kartongen, tog upp dem, provade, med, utan strumpa, gå fram till spegeln, tillbaka. Om och om igen. Efter en halvtimmes velande så lät jag bli, jag ställde dem raskt tillbaka på hyllan och gick därifrån med stormsteg, innan jag ångrar mig. Jag sprang mot Norrmalmstorg för att få i mig någonting att dricka, Festis med smaken av blodapelsin och mango. Det svalkade gott efter en velande tid inne på den trånga butiken med tanter som inte kan hålla hundarna i styr. Jag går med stora kliv bort mot H&M på Hamngatan för att shoppa upp mig på ett bedårande halsband som jag hade sett tidigare och det slank även med ett par stora, bruna solglasögon. Mina händer skakade fortfarande. Jag sprang vidare mot tunnelbanan vid Stureplan, åkte mot morfar och kände mig ganska stolt. Stolt för att jag lät bli de där underbara skorna som skulle skina upp hela min sko-garderob. Nu har jag kvar mina pengar som ska spenderas på Alma. För nu ska Alma bli min.

image54
Med denna bild som bakgrundsbild på mobilen lyckades jag att bli inspirerad till att köpa ett stort halsband.
Såhär vill jag också se ut, med svart klänning, röda läppar och stort halsband.



Här är solglasögonen och halsbandet.
(Sorry, dålig bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback