Allting handlar om koftan, lång ärm, svart, knappar till halsen, i merinoull från Burberry

Jamenokej. Idag så gick man upp, duschade och fixade sig. Pallrade sig iväg mot staden. Går och kollar lite. När man kommer in på NK, åker upp en våning och kollar lite. Vad är det man skådar? HÖSTKOLLEKTIONERNA! HELL YEAH! Med ett brett leende slänger jag mig på telefonen och ringer till mamma. Så exalterad som jag är så undrar hon vad det är som har hänt. Jag berättar som det är, att höstkollektionerna har kommit till butik och suckar till sin besvikelse. Tack för stödet. Springer in på Burberry för att kolla. Jag bara gapade. Drog ut vartenda plagg från hyllorna och bara gapade ännu mer. Jag har aldrig sett något så vackert. Vad är det jag skådar? En svart liten hop knycklad tröja som skymtar på högsta hyllorna, ber på mina bara knän att det ska vara med lång ärm när jag ser att koftan har knappar ända upp till halsen. Jag frågar om det är lång ärm på den... Hon funderar och jag kan knappt stå på benen. Nej, jag ville inte dra upp den för den låg så fint invirad i silkespapper. "Ja, det är med lång ärm" säger hon tillslut. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jag ville bara skrika: JAAAAAAAAA! Okej, jag låter som värsta psykopaten. Men jag blev så GLAD! Lycklig är ett bättre ord. Kollar på prislappen, okej... Under 2000-kronors-klassen. Då är det ännu bättre. Jag frågade vad det var för material, merinoull fick man som svar. Tack för den. 100% merinoull. Jag säger bara att den där tröjan ligger snart i en Burberry-kasse med guldsnöre på väg hem till mig. För den SKA bli min. FINALLY! Äntligen kan jag börja bygga upp en höst garderob. Och det fanns så mycket snygga jackor, små jackor. Paraply. MMMMM! Vill bara shoppa nu, nu, nuuuuuuu! Minminmin! Sådär ja, nu har jag fått ur mig min glädje och ska tillbringa resten av kvällen framför Djävulen bär Prada och style.com

ADJÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback