30 saker som jag älskar!

Jag har bestämt mig för att skriva ner allt jag tycker om. Kanske inte precis allt. Men nästan... Allt! Jag väljer att inte skriva vad jag inte tycker om. Jag ska berätta kort och gott varför jag har valt bort det: JAG ÄR ALDRIG NEGATIV!

1. Pojkar. Kort och gott, vackra skapelser. Med jeans, rutig skjorta, converse, rufsigt hår och allmänt söt!
2. SKÄGG! Skägg, skägg och skägg. Jag helt enkelt älskar män med skägg. That's it.
3. Musik. Musik är grymt! Jag tror inte jag skulle klara mig en dag utan musik. Lyssnar ständigt på min iPod, högsta volymen i bilen, högsta volymen på datorn med världens bas, när man sitter på bussen, går på stan. Ja, jämt!
4. Brudarna i min klass. Ärligt talat vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Det finns inte några andra som är så jävla underbara som ni är. NI ÄR BÄST! Jag älskar er. Jag älskar er. Jag älskar er. En termin kvar tillsammans. Fuck. Tio år har vi känt varandra. Ni gör så att man vill gå till skolan. Alltid så jävla roligt mer er brudar!
5. Min lilla söta familj bestående av mor, far, syster, syster och bror. Jag älskar er av hela mitt hjärta!
6. Min släkt. Jag har nog världens minsta släkt. Jag hatar att jag har en liten släkt. Men tro mig, jag är nöjd med det jag har. Hade världens bästa uppväxt tillsammans med världens bästa farfar. Han var min bästa vän. Vi gjorde allt tillsammans. Han var allt och lite till. Jag glömmer aldrig min farfar. Min morfar. Världens smartaste, även min förebild. Mannen som äger ett hundra-tals tavlor. Han är bäst! Konst, Bingolotto och korsord.
7. Gungor. Att gunga är nog det härligaste som finns. Speciellt då man har musik i lurarna, helst ska det vara kväll, snö och stjärnklar himmel. Då hamnar man i trans.
8. Julmust. Fan. Julmustens period är inte rolig. Jag dricker så otroligt mycket julmust. Det är värst vid juletid. Annars så finns det ju påskmust och sommarmust (?).
9. Mode. Jag vill skriva det. Fast ändå inte. Men det är trots allt ett av mina största intressen. Så, jag skriver det.
10. Anders Wendin. Ja,
jag är fortfarande kär.
11. Skriva. Och nej. Inte som jag skriver här på bloggen. Jag skriver helt sjukt knäppt här.
12. OC, yes. I'm still in love.
13. Skolan, ja. Jag tycker att skolan är rolig. Dock inte alltid. Ibland blir det för mycket. Då får jag panikångestattacker. Haha! Det var det värsta jag har vart med om i hela mitt liv.
14. Måla naglarna. Ja, det är så sjukt roligt. Pilla bort nästa dag och sätta på nytt. Stackars naglar.
15. Att bada. JAG ÄLSKAR ATT BADA!
16. Resa. Det roligaste som finns att se nya platser. En dag ska jag göra en jorden-runt-resa.
17. Gå på stan, bara gå powerwalk genom gator och torg. I love it!
18. Skriva brev. Har en brevvän i England som jag träffade på Mallorca 2001. Vi skriver fortfarande. Hon är hur underbar som helst. Ashleigh heter hon. Världens lycka när man får brev av henne. Alltid som julafton.
19. Allsång på Skansen. Underbart.
20. Konserter. Bästa musikminnet var när jag och Emilia var på Parksommar på Skansen med Moneybrother, Salem Al Fakir och Säkert! Grymt! När Anders sjöng "Fulla för kärlekens skull".
Drömmen vore att se Band of Horses. Debaser? Fuck.
21. Landet. Underbaraste stället på jorden. Där kan man verkligen känna ett lugn som jag inte känner någon annanstans. Sitta på berget vid vattnet i sin ensamhet och bara titta på solnedgången med musik i öronen. Gah, så jag älskar det. Åka båt.
22. Utflykter. Överallt! Picknick med massor av mat, supersällskap och musik! Junibacken. Skansen. Museer. Kolmården. Allt sånt härligt!
23. Åka bil på natten när det ösregnar.
24. Frukt. Alla sorters färsk frukt är underbart. Speciellt på sommaren när frukten är som finast.
25. Djur. Vilda djur. Animal Planet är favoritkanalen. Jag vill ha en tiger-bebis.
26. Inredning. Inredningsarkitekt Pernilla? Yesbox.
27. Livet på bondgården. Jag ska nog gifta mig med en bonde.
28. Snälla människor. Åke. Jess, remember? Fler Åke behövs i världen!
29. Järvsö. Saknar det!
30. ATT VARA LYCKLIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback