Som i ett annat liv, i ett konstigt liv

Nu sitter jag här i min rosa schäslong och lyssnar på lite vacker musik. Just nu är det Hjärtats Orkester. Jag känner mig en aningen gladare när jag lyssnar på Hjärtats Orkester. Jag är uppe lite för sent, egentligen. Men det gör ingenting. För jag funderar, jag känner att jag måste göra det. Egentligen skulle jag vara på ett annat ställe för att få fundera i fred. På ett berg. Med lite musik i lurarna. Stjärnor på himlen. Då kan jag tänka. Livet är bra konstigt. Ena sekunden känner jag mig så jävla lycklig och allt känns så äckligt perfekt. Helt plötsligt, blir datorn mörk pga. att jag måste ladda den. Springer runt i hela huset och letar efter sladden. Finner den inte. Datorn blir ännu mörkare. Helt plötsligt känns det som om hela min värld rasar. Jag blir galen. För att datorn stängs av? Sedan är jag bitter hela kvällen. Vad fan är felet? Det är frågan.
Jag känner att det är dags för lite egen-terapi imorgon. Jag måste ut och gå på något vackert ställe. Då samlar jag kraft som jag just tappade när datorn slocknade. Dessutom behöver jag nya skor. Jag behöver ett par skor som jag inte kan gå i, som är alldeles för höga. Ett par skor som jag blir två meter i. Ett par blåa skor. Ett par skor som ska få stå på min hylla som jag kan ta ner och gå lite i, i smyg. Skorna ska jag visa. Strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback