I can't belive your here

Träffade Michaela och Sofia vid Svampen vid halv sju. Vi gick och satte oss på Espresso House. Varför ska det vara så varmt där inne? Det blev inte så långvarigt. Jag tog en stor chai och en chokladmuffins. Det blev även en iste bara för att det är gott. Sedan gick vi runt (som vanligt) på stan. Det är så skönt att bara luffa runt. Vi gick ner mot Nybrokajen, Grev Turegatan och lite sådant. Tavlorna i skyltfönstret på Åmells är alltid lockande. Speciellt när det hänger vackra konstverk av Isaac Grünewald som förövrigt är min favoritkonstnär. Alltid färgsprakande skapelser som lockar. Morfar hade en målning av Grünewald förut, men han har dock sålt den nu. Jag kan nog lova att det kommer hänga några målningar av honom i mitt hem i Saltsjöbaden sen.
Hur som helst så åkte vi hem sen, inte så sent. Jag var trött och Michaela mådde inte så bra. Pappa hämtade mig och vi åkte och köpte sushi och hyrde film. Det blev "Hata Göteborg" och "Apocalypto". Jag förstår egentligen inte varför jag hyrde "Hata Göteborg" för den är så dålig. Såg den på bio förut, men usch så hemsk den är. Efter att jag har sett den så har jag inte vågat kolla på "Hej hej sommar" på hela sommaren. Men nu ska jag se klart den. Sedan går jag och lägger mig, är så trött. Får se "Apocalypto" imorgon innan vi åker till landet.
God natt Sverige!

image155
Det sjungande trädet av Isaac Grünewald

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback